VEEL GESTELDE VRAGEN

Raadpleeg hier onze FAQ (veel gestelde vragen);

Hoe raadpleeg ik de Algemene Voorwaarden van Ticketclaim?

De Algemene Voorwaarden kunt u hier nalezen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Ticketclaim behandelt uw gegevens uiteraard op vertrouwelijke wijze. Meer informatie hierover kunt u hier nalezen.

Wat is de EG-verordening 261/2004?

De EG-verordening strekt tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij annulering, instapweigering en langdurige vertraging van vluchten. Om de gehele verordening te raadplegen klikt u hier

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

U kunt uw klacht per email kenbaar maken aan Ticketclaim (info@ticketclaim.nl)

Hoe kan ik Ticketclaim bereiken?

Heeft u telefonisch vragen? 

Mail dan uw naam, telefoonnummer en een omschrijving van de vluchtproblemen naar info@ticketclaim.nl.

Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Onze contactgegevens zijn:

 

Ticketclaim

Postbus 44, 1560 AA KROMMENIE

E info@ticketclaim.nl www.ticketclaim.nl

KvK 34300261

Overige rechten op grond van EG-verordening 261/2004:

Plaatsing in een hogere of lagere klasse

Indien u door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert in een hogere klasse wordt geplaatst dan die waarvoor een ticket is gekocht, mag geen bijbetaling worden gevraagd.

Indien u door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert in een lagere klasse wordt geplaatst dan die waarvoor een ticket is gekocht, vindt er binnen 7 dagen terugbetaling plaats vanuit de luchtvaartmaatschappij, van:

  • 30% van de prijs van het ticket voor alle vluchten van 1.500 kilometer of minder, of
  • 50% van de prijs van het ticket voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kilometer, of
  • 75% van de prijs van het ticket voor alle vluchten van 3.500 kilometer of meer.

Tegen de gebruikelijke commissie kan Ticketclaim eveneens bovenstaande restitutieplicht afdwingen. Indien u dit wenst, klik dan hier.

Bijstand

Indien (geen) recht op financiële compensatie op grond van de EG-verordening 261/2004 bestaat, heeft u mogelijk recht op bijstand in de zin van verzorging en/of terugbetaling van uw ticket. Ticketclaim kan u hierbij ook van dienst zijn, klik hier.

Passagiers moeten bij instapweigering of annulering dan wel langdurige vertraging van hun vlucht volledig over hun rechten worden geïnformeerd door de luchtvaartmaatschappij, zodat zij op een doeltreffende wijze hun rechten kunnen uitoefenen.